Page 85 - Aania_Tulevaisuudesta_Musiikkijulkasu
P. 85
miseen. Viestinnän onnistumiselle on tärkeää tietää, mistä ihmiset puhuvat ja mikä heitä kiinnostaa. Mielenkiintoista sisältöä jakavat tilit kannattaa laittaa seurantaan ja poimia niistä ideoita omiin päivityksiin.
Somesuunnitelman avulla voi tutkia, kuinka kattavaan sosiaalisen median läsnäoloon omat resurssit riittävät.
TIEDOTTAMINEN TEKSTIÄ
TILOJA KUVITUSKUVAT
KESKUSTELU
KUVIA JA VIDEOITA
IHMISIÄ
PERSOONALLISET KUVAT
OMA SISÄLLÖN- TUOTANTO
lyhyt livevideo
haastattelu- tai vinkkausvideo
ASIAKASPALVELU
MUIDEN SISÄLTÖIHIN REAGOINTI
PÄIVITTÄIN / LÄHES PÄIVITTÄIN
päivitys somekanavalle, esim. kuva ja suosittelu uutuuslevystä, kirjaston tapahtumasta yms.
vastaaminen yön aikana tulleisiin kommentteihin
kollegoiden ja asiakkaiden kuvista tykkääminen ja kommentointi, jos ehtii
VIIKOITTAIN
KUUKAUSITTAIN
ESIMERKKI SOMESUUNNITELMASTA
LÄHTEITÄ JA LUETTAVAA:
Haaparanta, Anni (2021). Katsaus sosiaalisen median ajankohtaisiin trendeihin. https://viesti.fi/10-asiaa-jotka-sinun-pitaa-tietaa-somesta-nyt-katsaus-sosiaalisen-median-ajankohtaisiin-tren- deihin
Kortesuo, Katleena (2019). Kaikenkattava sisällöntuotannon opas yrityksille: tee teksti, kokoa kuva, puhu podcast. Virtanen, Salla (2020). Somemarkkinoinnin työkirja.
83