Page 86 - PiKe kirja
P. 86

 Asiakkaiden kohtaaminen kytkeytyy merkityksellisesti lähes jokaisen kirjastoammattilaisen työnkuvaan. Kirjastot palvelevat asiakkaita tilassa ja verkossa, fyysisesti ja virtuaalisesti. Kokemuksen mukaan käytännössä juuri asiakaspalvelun tekeminen ja asiakaskontaktit innostavat työn kehittämiseen ja motivoivat oppimaan uusia taitoja.
Kirjastojen asiakaspalvelu on vakituisilta kävijöiltä kysyttäessä kiitettävällä tasolla. Kirjasto on kuitenkin osa ympäröivää maailmaa ja muutokset haastavat eri kohderyhmien odotuksia kirjastopalvelun suhteen. Miten voisimme tarjota asiakkaille entistä parempaa palvelua heidän käyttämissään kanavissa ja kehittää tätä tulevaisuudessa?
Julkaisu on kolmivaiheinen kertomus asiakaspalvelun kehittämisestä Pirkanmaan ja Keski-Suomen kehittämiskirjastoalueella. Alussa käydään läpi asiakkaan nostamista kirjastopalveluiden keskiöön. Sen jälkeen pureudutaan tutkimusten kautta henkilöstön ja asiakkaiden näkemyksiin palvelun kehittämistarpeista. Näistä nousevien teemojen ja havaintojen kautta kirjoitetaan uudet askeleet kirjaston asiakaspalvelulle.
IHMISET TEKEVÄT KIRJASTON, RAKKAUDESTA KULTTUURIIN JA SIVISTYKSEEN.































































































   82   83   84   85   86