Page 79 - Digia koneeseen
P. 79

    VINKKEJÄ SOME- SISÄLTÖJEN TUOTANTOON
AkePiKen koulutuksista tutun, viestinnän asiantuntija Emmi Nuorgamin mukaan sosiaalisen median sisältö- suunnittelussa kannattaa yrittää vastata kolmeen kysy- mykseen:
1. Kenelle sisältö tehdään?
2. Millaista sisältöä tuotetaan?
3. Mitä hyötyä sisällöstä on?
Näiden kysymysten avulla voit kirkastaa ideoitasi ja niihin vastaaminen auttaa kohdentamaan viestiä.
Seuraavaan taulukkoon on koottu kehittämiskirjaston some-koulutuksissa kerättyjä osallistujien sisältöideoita. Taulukossa on viisi saraketta:
• Kirjaston kokoelmiin liittyvät ideat
• Asiakaspalvelua ja henkilökohtaisuutta tukevat ideat
• Ajankohtaisia tapahtumia ja toistuvia teemoja
hyödyntävät ideat
• Osallistavat ideat
• Kissavideot ynnä muut; villit, tunteisiin vetoavat ja
huumoripitoiset ideat
Hyödyntäkää taulukon valmiita ideoita ja keksikää uusia tyhjiin ruutuihin. Ajatukset voivat olla myös sellaisia, että ne voisivat kuulua useampaan ruutuun, mutta se ei haittaa lainkaan. Taulukon tarkoitus on auttaa ideoinnissa, ei asettaa tarkkoja rajoituksia!
  77
    2005
 Toisen sukupolven upouusi Netti- Nysse Tampereen pääkirjasto Metson edustalla.
2007
Apple julkistaa ensimmäisen iPhone –mallinsa.















































































   77   78   79   80   81