Page 58 - Digia koneeseen
P. 58

   Pääkirjasto Metson musiikkiosaston tabletit on kiinnitetty pöytään ja varustettu tarpeellisin sovel- luksin sekä kuulokkein. E-aineistojen näkyvyyttä ja saatavuutta parannettiin E-musiikkibaarihank- keessa, joka sai AVI-rahoitusta.
 Kaupallisen laitemyynnin puolelta voisimme ottaa mallia älylaitteiden esilläpitoon myös kirjastoissa. Erilaisia ratkaisuja on tarjolla runsaasti.
Aineistoja kannattaa markkinoida aktiivisesti myös kirjastotilan ulkopuolella, missä potentiaa- linen asiakas liikkuu. Jos kirjasto sijaitsee lenkkei- lyreitin varrella, miksi et mainostaisi näkyvästi ohikulkijoille mahdollisuutta kuunnella äänikirjaa tai musiikkia liikunnan ohessa? Kunnilla on usein yhteisiä tiedotukseen tarkoitettuja ilmoitustauluja tai näyteikkunoita, joita kannattaa hyödyntää. Mieti, toisitko potentiaalisessa mainostilassa
esille niitä kirjaston tarjoamia sisältöjä, jotka puhuttelevat mahdollisesti myös paikalle sattuvia ei-käyttäjiä? Tai tekisitkö yhteistyötä paikallisen laitekauppiaan kanssa esimerkiksi kokeilukäytössä olevien laitteiden sovellusten suhteen – voisitteko tuoda yhdessä esille kirjaston tarjoamia sisältöjä ja tietoa, mistä voi saada opastusta niiden käyttöön? Entä olisiko kunnassa tilaa, johon voisi järjestää kirjaston pop-up –pisteen e-palvelujen esittelyä ajatellen?
     1999
Kysy kirjastonhoitajalta –palvelu perustetaan.
56
  1999
Messukylän lähikirjaston asiakaspäätteitä Tampereella.


























































































   56   57   58   59   60